Daniel Larsson
Daniel Larsson fick jag äran att jobba med i 2 säsonger i AIK . Danne är en riktigt bra målvakt som har en tydlig spelide som han följer . Under dessa två år så spelade han mycket 2012-13 så spelade han 43 matcher och hade 2,50 GAA och 90,97% 2013-14 så spelade han 55 matcher och hade 2,42 GAA 92% Totalt med grundserien och kvalserien. Daniel Larsson har givit mig mycket som jag kan ta med mig både i spelet och träning. Under sina två säsonger i AIK så bildade han målvakts par med både Alexander Hamberg och Niklas Lundström. Det sista året så var det Hamberg och Larsson. Ett par som verkligen triggade varandra och de tävlade alltid på träning. Under den sista säsongen så lyckades Danne med att vinna trofen vid två tillfällen.(Att vinna 5 träningar i rag i alla spelmoment) Detta är något ingen gjort tidigare i AIK . Denna tävlan på träning gav både mig och medspelare energi.
Trots att laget hade två tunga säsonger tabellmässigt så höll han upp sitt spel bra var alltid konsekvent i allt han gjorde Hans stora styrkor är att han läser spelet väldigt bra .Samt att han är en teknisk duktig målvakt med en stabil grund och som alltid vill vinna. Både på träning och match. Han startade ofta bra dialoger då vi körde individuellt där ville han utvecklas varje dag. Jag tycker att samarbetet blir riktigt bra då målvakten är med och formar övningarna. Var det något som kändes fel i vissa övningar så var han alltid på att bygga den för att få det riktigt matchlikt.Detta gav mig också mer kunskap hur viktigt det är att vara lyhörd att lyssna -se- och förstå hur de olika individerna tänker i olika situationer. Att få jobba med olika indivier på denna nivå förstärker givetvis min kuskapsbank också.
Daniel Larsson har ett sådant lugn inför alla matcher alltid lika avslappnad inför uppgiften oavsett vad som hände så jobbade han med att behålla sin spelplan. Analyserade sina matcher efteråt noggrannt . Sista säsongen så hamnade vi i kvalserien och tappade vår SHL plats detta var tungt. Trots att ditt spel var bra under säsongen och i Kvalet så räckte vi inte riktigt till. Så nu går din resa vidare upp till Luleå där du nu får fortsätta din karriär i SHL. Jag vet att du har kvalite att spela på den allra högsta nivå och jag hoppas att du når dina mål. Det är bara du själv som bestämmer hur långt du går i din karriär. Var alltid lika noggrann i allt du gör och se till att du alltid är Fysiskt förberedd så du håller dig borta från skador 2013-14 så hade du inte en enda skada under säsongen och du okade med att spela 55 matcher .Detta är till stor del att du har en sådan stabil grund att stå på.
Skall bli spännade att följa din fortsatta resa i Luleå och jag önskar dig stort lycka till och du kommer att fortsätta att utvecklas varje dag på jobbet tillsammans med din nya tränare och lagkamrater. det är jag säker på . Har varit riktigt givande att lära känna dig och att fått arbeta med dig under dessa två säsonger Nr.31 Daniel Larsson AIK alltid lika ödmjuk och en god lagspelare. Nu har du fått flytta hem och fått tillökning i familjen en son GRATTIS. Skulle han i framtiden välje samma yrke som dig så får han en riktigt bra tränare 🙂 .. I dig 🙂
"På känd stig går man tryggast Håll dig till grunden"